Sunday, November 11, 2007

Teka-Teki

Sudah lama saya tidak ketawa sampai keluar airmata. Alum yang pandai buat lawak sehingga saya tidak kering gusi. Tapi sudah beberapa minggu dia tidak balik kerana peperiksaan sudah dekat. Jadi, agak kurang saya ketawa kebelakangan ini.

Kata orang, tidak elok kita banyak ketawa. Namun sesekali dapat gelak besar pasti melegakan perasaan. Pagi tadi saya singgah di blog Uncle J dan terbaca 10 soalan teka-tekinya. Aduhai, pecah perut saya membaca entri itu bersama komen-komen yang gila-gila. Saya ketawa sampai keluar peluh!!!

Bercerita tentang teka-teki, suatu hari adik saya (Ayza alias Donut) memberi satu teka-teki berbunyi begini : Ada seekor kuda yang serba boleh. Boleh terbang, boleh berenang, boleh bercakap, boleh menari dan boleh buat macam-macam lagi. Kuda apakah itu?

Teka-teki itu diajukan kepada suaminya, Mehmet Gursoy. Bermacam-macam jawapan diberi tapi semuanya tidak tepat. Akhirnya Mehmet yang kehabisan idea menjawab : Saya tahu Azya, itu kuda lahabau...

Saya ketawa macam hendak pecah perut. Sungguh tidak sangka orang Turki pun tahu guna perkataan unik orang Melaka itu. Gambar di atas : Alum & Etuy.

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete