Friday, March 7, 2008

Assalamualaikum!

Hampir seminggu blog ini tidak dikemaskini iaitu sejak Sabtu lalu. Pada 1 Mac, 2008, saya memulakan program Certified Business Coach di UMCCed City Campus, Jalan Tun Ismail, KL. Program ini mengambil masa 6 bulan dan saya akan berulang-alik ke KL pada hari-hari Sabtu sehingga Ogos depan, insyaAllah.

Sebaik saja kelas tamat pada jam 6:00 petang itu, kami bertolak ke Kuantan dan bermalam di sana. Itu pertama kali saya melalui Lebuhraya Pantai Timur (LPT) yang kini berakhir di Jabur. Pagi Ahad, kami meneruskan perjalanan ke Kuala Berang. Suasana pilihanraya amat terasa di Terengganu. 'Perang' bendera kelihatan di merata tempat, tampak meriah dan ceria, berselang-seli antara BN, Pas dan UMNO. Tayar kereta kami pancit di perjalanan dan diganti baru di pekan Ajil. Di Kuala Berang kami berjumpa dengan beberapa orang pelanggan. Perjalanan kami kemudian diteruskan ke Kota Bahru.










Kami ke KB untuk menghadiri kursus teknikal berhubung cara penanaman dan penuaian mas cotek di Pusat Latihan Pertanian Lundang. Rasional kursus ini diadakan di Kelantan ialah kerana penyelidikan herba-herba industri khasnya mas cotek dibuat di MARDI Telong yang terletak di Bachok. Ia menjadi tempat utama yang kami lawati. Selepas mendaftar di PLPL jam 2:30 petang Isnin, kami meronda-ronda di bandar. Saya amat gembira melihat buku saya, 50 Kisah Usahawan Wanita Malaysia dan banyak buku-buku penulis PTS yang lain di kedai buku Popular di KB Mall.

No comments:

Post a Comment