Friday, July 27, 2007

Fantasi Etuy


Etuy berusia 3 tahun setengah. Dia budak lelaki. Gambar di sebelah kiri, sengaja dipakaikan tudung oleh ibunya kerana dia suka berposing di depan kamera.




"Ini siapa?" saya bertanya sambil menunjuk pada gambar di kiri.

"Ini Etuy," jawab anak comel itu yang sedang sibuk bermain 'araba (kereta) mainan.

"Bukanlah, ini kan perempuan?" saya menyakatnya.

"Okan, ini Etuy," jawabnya lagi. (Okan = bukan).

"Mana boleh, ini babane lah," saya terus menyakatnya.

Babane
adalah panggilan untuk neneknya di Turki.

"Ana, anok tatap," Etuy memberi amaran kepada saya. (Translated - Mak Ngah, shut up!).

Saya masih belum puas menyakat. "Habis tu, mana babane?" tanya saya.

"Babane syini," Etuy menunjuk kepada talipon di sebelah TV.

"Babane ada dalam tu?" tanya saya lagi. Etuy mengangguk.

Saya ketawa sampai meleleh air mata. Nenek dia selalu menelefon lalu disangka duduk di situ!

2 comments: