Tuesday, July 17, 2007

Selamat Hari Jadi

Assalamualaikum. Pada petang Khamis minggu lalu saya ke pejabat Nouvelle Visages untuk menemuramah bos syarikat itu, Pn Sosilawati Lawiya.

Orangnya amat merendah diri walau pun ternyata beliau sangat berjaya sebagai usahawan. Selesai sesi temuramah, suaminya, Nash, muncul di muka pintu pejabatnya dan beliau menjemput saya naik ke tingkat 3. "Ada makan-makan sikit, jemputlah. Janganlah balik dulu," pintanya beria-ia. Pn Wati hanya tersenyum meleret-leret.

Rupa-rupanya Nash dan staf-staf NV mengadakan majlis hari jadi 'surprise' untuk Pn Wati. Pada hari itu beliau berusia 44 tahun, namun dirinya masih cun dan menawan. Gambar di sebelah diambil setelah Nash selesai membaca doa selamat. Ketika duduk menjamu selera bersama pasangan romantik itu, Nash begitu ramah berbual. "Janganlah segan puan," katanya berkali-kali.

Dalam hati saya terasa hendak suruh dia menyanyi lagu 'Pada Syurga Di Wajahmu' tapi lidah saya terasa kelu pula. Untuk mengetahui bagaimana kisah Pn Sosilawati membangunkan bisnes beliau, bacalah buku baru saya nanti ya. Kata Pn Wati, dia sebenarnya 'terjerumus dalam bisnes' kerana desakan hidup... Jumpa lagi!

No comments:

Post a Comment