Saturday, December 8, 2007

Promosi Di Radio 24 & Akhbar Melaka Hari Ini

Buku Travelog Haji tulisan Prof. Kamil kini meletup-letup di pasaran. Sebagai rakan penulis yang sama-sama bernaung di bawah bumbung PTS, saya merasa sungguh bangga dengan kejayaan beliau. Sesungguhnya ia memberi motivasi besar kepada saya sebagai penulis baru.

Bertambah yakin hati saya bahawa tim PTS dan Puan Sifu sendiri begitu serius mempromosi penulis-penulis beserta buku-buku mereka. Secara rasmi saya kini menjadikan Prof. Kamil sebagai mentor dalam bidang penulisan dan akan menjejaki beliau melalui usaha menghasilkan buku-buku (insyaAllah) bestsellers seperti karya beliau, insyaAllah.

Minggu ini, editor PTSPro, En. Roslan Isa menghubungi saya berhubung promosi buku di Radio 24. Kata beliau, En. Sunthara dan En. Shamsuddin Abdul Kadir sudah dijadualkan ke udara pada tarikh-tarikh tertentu. Saya juga dicadangkan menyediakan 7 slot.

Hmmm... saya memang mahu tapi aduhai, hatiku ketaq!!! Saya memujuk hati, andai tidak dipecahkan ruyung masakan dapat sagunya. Ya, saya menerima peluang ini walau pun hati kecil masih berkata-kata : Akak ketaqqq, ketaaaqqq!!!

Minggu ini juga En. Hafizam Mustaffa, Penolong Pengurus di Pusat Khidmat Perusahaan Kecil & Sederhana (PKPKS) Melaka menghubungi saya. Beliau mencadangkan saya menulis beberapa rencana berkaitan keusahawanan untuk akhbar Melaka Hari Ini.

Kata En. Hafizam, saya tidak diberi imbuhan apa-apa tetapi boleh mempromosi buku-buku saya setiap kali rencana disiarkan. Bos beliau, Datuk Lugiman, turut menyokong cadangan itu dan saya sudah bersetuju. Saya amat berterima kasih kepada mereka di atas peluang yang dibuka kepada saya ini.

Oh ya, saya ingin berkongsi satu kisah lagi berhubung promosi buku. Anak saya, Alum, baru balik bercuti panjang mulai malam tadi. Kata beliau : Mak, Anak sudah tengok video di blog Mak. Semua kira oklah juga. Tapi, Anak terfikir, kenapa Mak aku bercakap dengan muka berkerut-kerut, macam bercerita kisah perang???

Hihihi!!! Saya tergelak besar sambil tangan ini terasa hendak memulas telinga Alum. Binawe!!! Hakikatnya memang benar dan itu semua berlaku akibat ketaq, hehehe!!!

No comments:

Post a Comment