Friday, June 6, 2008

Ceramah Buku Di Mahkota Parade, Melaka

Saya bersama En. Roslan dalam borak-borak PTS

Saya bersama Tuan Amar Mahmood


En. Roslan sedang berceloteh dan menarik perhatian pengunjung


Dari kiri : Tuan Zamri Mohamad, Tuan Amar Mahmood & En. Fakharoll Rodziee Don

Foto-foto di atas di petik daripada blog Tuan Zamri Mohamad. Semalam 5 Jun, 2008, giliran Tuan Amar Mahmood dan saya membicarakan topik-topik berkaitan buku-buku tulisan kami. Ini pengalaman kedua saya bercakap dalam sebuah pusat beli-belah. Istimewanya kali ini acara berlangsung di Melaka Bandaraya Bersejarah, negeri saya sendiri.

Usai bercakap saya mengambil masa bersembang dengan para pengunjung dan menandatangan beberapa buah buku. Salah seorang daripada mereka, En. Fakharoll Rodziee Don adalah pembekal buku dan alat tulis Rhythm. Beliau yang datang dari Taiping dalam perjalanan ke JB dan singgah di MP apabila mengetahui tentang program ini melalui Tuan Amar Mahmood.

Sejurus kemudian saya menerima sms daripada biras saya, Puan Anim Abdul Kadir yang juga seorang guru, berbunyi : Saya dan kawan-kawan mendengar kanda bercakap di pentas tadi. Nampak sayakah tidak? Saya ketawa dan membalas : Alamak! Maaf, tidak perasan. Anim membalas : Heboh saya beritahu kawan-kawan... itu biras saya, itu biras saya, hehehe!

Saya amat berterima kasih kepada En. Roslan Isa yang bersungguh-sungguh mempromosi penulis-penulis PTS dan buku-buku kami. Semangat beliau memang bagus dan harus dipuji. Tahniah kepada PTS kerana mempunyai anggota kerja yang sangat berdedikasi seperti En. Roslan.

Tidak lupa juga kepada Tuan Zamri Mohamad yang saya kira sangat komited mempromosi teman-teman penulis yang bernaung di bawah payung PTS. Sepanjang program berlangsung, Tuan Zamri tidak duduk diam. Beliau sama-sama melayan para pengunjung yang datang melihat buku-buku yang dipamerkan.

Ahli keluarga (Mak, Ayza, Mehmet dan Etuy) dan juga suami saya, Hj. Zainal datang sedikit terlewat. Namun saya amat berterima kasih kerana mereka sentiasa menyokong usaha-usaha saya. Terima kasih kepada semua yang terlibat. Saya sangat menghargai anda.

Jangan lupa program ini berlangsung sehingga 7 Jun, 2008. Luangkan masa anda bersama penulis-penulis PTS yang akan membicarakan buku-buku mereka pada hari Sabtu ini iaitu Tuan Zamri Mohamad dan En. Shamsuddin Abd. Kadir.

2 comments:

  1. Puan Norlela..nice knowing u!

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum En. Fakharoll. Terima kasih di atas sokongan Tuan.

    ReplyDelete