Friday, July 18, 2008

15 Julai, Ulang Tahun Pertama Blogku

Saya sedang demam, batuk dan sakit tekak. Mungkin ini penangan makan buah rambutan. Atau faktor cuaca hujan dan panas yang berlarutan sepanjang minggu ini.

Hajat di hati hendak menulis sesuatu bersempena genap setahun usia blog ini pada 15 Julai lalu tetapi saya tiada mood dan tiada ilham. Ketika ini teringin pula hendak makan popia tetapi malas mahu buat. Hmmm, tengok gambar pun jadilah!

Rasanya tidak lengkap jika tidak menyatakan penghargaan buat biras saya, Tuan Sabtu, kerana dialah orang yang membantu saya memulakan blog ini. Setahun lalu, saya sendiri tidak menyangka blog ini akan terus aktif ditulis sehingga ke hari ini.

Sudah beberapa hari kerja saya tergendala. Sesi coaching dengan coachee saya juga tertangguh. Kelas coaching esok hari, insyaAllah saya cuba hadir. Rasa sayang hendak ponteng tetapi jika terus batuk begini, apakan daya, mungkin kena tuang kelas.

Buat anda yang sudi mengunjungi blog ini saya ucapkan setinggi terima kasih. Diharap bahan-bahan yang ditulis di sini sedikit sebanyak dapat memberi manafaat kepada anda. Dengan ilmu yang sangat terbatas, saya masih berimpian menjadi antara orang-orang yang dapat memandaikan bangsanya melalui penulisan, insyaAllah. Saya sudahi entri ini dengan terjemahan Ayat 2 & 3 Surah At Talaq atau biasanya disebut Ayat 1,000 Dinar...

Dan sesiapa yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya), nescaya akan dijadikan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya). Serta diberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas di hatinya. Dan (ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukuplah baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang dikehendakiNya. Allah telah pun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu.

(Terjemahan dipetik daripada buku Amalan Sepanjang Hayat terbitan Muafakat).

No comments:

Post a Comment