Saturday, July 3, 2010

Tim Training TMS



Ini adalah gambar tim training saya di bawah Total Manpower Solution Consultant (TMS). Dari kiri - Cikgu Kamal Padzli, saya, Coach Mohamad Fuad Ariff, Puan Anita Othman, En. Rafiee Hj. Yahya dan Ustaz Meor Zulharmin. 
TMS diasaskan oleh Coach Fuad pada awal tahun 2008 dan pejabatnya terletak  di TTDI Jaya, Shah Alam, Selangor. TMS mengendalikan berbagai kursus seperti  team-building, program bina insan dan pembinaan karektor untuk remaja/belia, kursus ICT dan kursus keusahawanan.
Saya dan Coach Fuad mula berkenalan ketika kami sama-sama mengikuti kursus Certified Business Coach (CBC) di UMCCed pada tahun 2008. Kami kemudiannya menjadi sahabat baik. Keserasian antara kami timbul kerana sama-sama terlibat dalam bidang bisnes. Beliau beberapa kali mengajak saya menyertai pasukan training-nya terutama apabila mengendalikan kursus keusahawanan. Akhirnya saya bersetuju menerima pelawaannya itu. Kini isteri beliau, Puan Anita juga adalah sahabat baik saya. 
Coach Fuad berpegang kuat kepada nilai bekerja sebagai satu jemaah. Hasrat beliau agar tim training TMS menjadi satu pasukan yang saling lengkap-melengkapi. Serba sedikit info tentang tim training saya yang lain - Cikgu Kamal adalah trainer di Jabatan Latihan Khidmat Negara, Kem Gunung Semanggol, Taiping. Ustaz Meor Zuharmin menjalankan bisnes pertanian dan beliau terlibat dalam banyak kursus di bidang keagamaan. En. Rafiee Hj. Yahya bertugas di GITN Sdn. Bhd. di Pulau Pinang dan terlibat dalam kursus berkaitan ICT. Puan Anita pula adalah penyelaras logistik dan koordinator kursus di TMS.    

No comments:

Post a Comment