Saturday, October 13, 2007

Selamat Hari Raya

Kami tiga beranak mudah tersenyum, namun ketika gambar ini diambil, lain pula jadinya. Cerita di sebalik gambar ini, kami bertiga sebenarnya sedang rancak berbual tanpa menggerakkan bibir...

"Lambat sangat tauke ni. Perut Mak dah sakit sangat, aduhhh...," keluh saya.

"Sabar Mak, sabar!!! Sikit jam lagi selesai. Mak control baik-baik. Hmmm... sikit jam lagi je ni. Control, control Mak, " kata Alum.

Tauke studio masih pergi balik membetulkan lampu, kemudian menjawab panggilan telefon.

"Alahhh... lambat sangatlah tauke ni. Mak dah tak boleh tahan lagi ni...," rungut saya.

"Tarik nafas, lepas! Tarik nafas, lepas! Hmmm, relax... relax... control cun... control cun...," sahut Zainal sambil mengusap-usap bahu saya.

Itulah kisahnya mengapa kami bertiga kelihatan serius. Kami sungguh ralat sebab tidak sempat senyum. Tauke studio itu pun satu hal. Sepatutnya dia ingatkan kami : Say cheese!!! Lain kali saya kena ingat : apabila bergambar mesti senyum walau pun perut sedang memulas!!!

Kepada anda yang setia mengunjungi blog ini, kami seisi keluarga mengucapkan 'Selamat Hari Raya Aidil Fitri'. Saya memohon ampun dan maaf seandainya pernah terkasar bahasa atau terdapat mana-mana bahagian dalam tulisan saya di sini yang menyinggung perasaan anda.

Seandainya anda berada di Melaka pada musim cuti Hari Raya, jemputlah datang ke rumah kami di alamat : No. 25, Jalan Bukit Beruang Utama 2, Taman Bukit Beruang Utama, 75450 Melaka. No. telefon saya : 019-6562540.

No comments:

Post a Comment