Tuesday, March 31, 2009

You Can Leverage On Me!

Saya menerima beberapa emel daripada pembaca bertanyakan jenis bisnes yang saya ceburi ketika ini. Untuk makluman anda, saya dan suami menceburi dua jenis bisnes. Pertama, sebagai Kontraktor Binaan (bahagian ini diurus oleh suami saya). Kedua, sebagai Perunding Latihan & Konsultansi (bahagian ini di bawah kendalian saya). Kami bernaung di bawah satu syarikat iaitu Yuzuki Melaka Sdn. Bhd.

Sebelum mengurus bisnes sendiri, saya bertugas sebagai Pengarah Urusan di Kawat Zubir Sdn. Bhd. Ia sebuah syarikat perkilangan mengeluar dan membekal alatan memagar bagi pasaran tempatan dan eksport. Saya mengambil-alih syarikat tersebut daripada ayah saya pada tahun 1989 dan menerajuinya sehingga tahun 2001. Pada tahun 2002 hingga 2005 saya menjalankan bisnes restoran dan MLM. Kemudian bermula tahun 2006 saya menjadi penulis buku-buku bisnes. Saya mula menceburi bidang training & business coaching pada tahun 2008.

Penglibatan lebih dua dekad dalam bisnes memberi saya banyak pengalaman VSS (very successful stories & very sad stories). Kelebihan inilah (pengalaman pandai bodoh dalam mengurus bisnes) yang saya tawarkan kepada anda. Manfaatkanlah pengalaman saya bagi memajukan bisnes anda.

Doa saya semoga Allah melimpahkan rezeki daripada sumber yang baik-baik, halal dan penuh barakah buat kita semua, insyaAllah.

No comments:

Post a Comment